Leerarrangement Appearance / #Tres.

APPEARANCE

Het derde leerarrangement stond in het teken van Appearance. Tijdens dit leerarrangement moest er een event georganiseerd worden. Namelijk het Appearance Experience event. Dit werd georganiseerd voor (toekomstige) studenten voor de opleiding International Lifestyle Studies (ILS). Dit event moest gebaseerd zijn op de inspiratie van coole mannen, coole vrouwen. Omdat elk groepje een eigen event moest bedenken, was het een groot event, waarin kleine events plaatsvonden.

Voor het organiseren van je event hebben we les gekregen in event- en projectmanagement. Tijdens de lessen van Appearance kregen we les op het gebied van mode, de geschiedenis, en uiterlijk. Uit deze lessen konden we veel inspiratie halen. Voor dit event was onze opdrachtgever Anja Sparidaans (teamleider ILS) , dit was voor elke groep hetzelfde.

Voordat we aan de slag konden met het organiseren van onze Appearance Experience moesten er ideeën worden bedacht. Maar deze ideeën moesten natuurlijk ook kunnen worden uitgevoerd en daarom hebben we les gehad in event –en project management. Hierbij hebben we geleerd waar je allemaal op moet letten bij het organiseren van een event en de daarbij behorende technieken aangeleerd, zoals bijv. het maken van een draaiboek. Omdat de Appearance Experience door onze opleiding ILS wordt georganiseerd moet er natuurlijk goed worden gekeken naar de identiteit van deze opleiding. Daarvoor hebben we een essay moeten schrijven met als hoofdvraag: Past de Appearance Experience bij de opleiding ILS? Hierbij hebben we de opleiding ILS moeten onderzoeken. Daarbij heb ik gekeken naar: de organisatie beschrijving, achtergrond informatie, visie, missie, waarden, partners, interne en externe belanghebbenden, sterktes, zwaktes, kansen, bedreigingen, het transformatie proces en de destemp-factoren die van invloed zijn op ILS.

We begonnen met 30 ideeën, daaruit moesten we er tien presenteren, en uiteindelijk vijf kiezen, en een top drie overhouden. De 10 ideeën hebben we uitgewerkt in verschillende productniveaus namelijk: in fysieke eigenschappen, toegevoegde eigenschappen en afgeleide eigenschappen. Van de 5 beste overgebleven ideeën hebben we uitgebreide haalbaarheidsanalyses gemaakt met een bijbehorende begroting. Aan de hand hiervan hebben we 1 idee uitgekozen en deze gepresenteerd aan onze opdrachtgever: Anja Sparidaans. Van Anja kreeg het idee een go of een no go. Tijdens de presentatie van je top vijf, mochten medestudenten briefjes invullen, en zo kwam je erachter welk idee het beste uit de bus kwam. Dit idee moest je dan vervolgens gaan uitwerken. 

Ons idee was om een tassenanalyse uit te gaan voeren, gepaard met een lekker kopje thee en een cupcake. De tassenanalyse stond hierbij centraal, en aan het eind vertelde wij wat voor type je was, aan de hand van de inhoud van je tas. Hiervan hadden we moodmoard gemaakt, en een type-profiel opgesteld. Ook kregen de bezoekers een certificaat mee naar huis met hun eigen handtekening. Wij zelf waren als een eenheid, door allemaal in het zwart gekleed te zijn en om een sjaal te dragen, allemaal hetzelfde. Consultanten noemde we onszelf. In het begin was het best eng om zo’n analyse uit te voeren, maar we kregen een hele hoop bezoekers en het ging steeds vlotter. Zelf waren we zeer tevreden over het resultaat, en we hadden niet verwacht dat het zo druk zou zijn bij onze stand! Zeker voor herhaling vatbaar!

Advertisements
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: