Leerarrangement Leisure / #Dos.

LEISURE

Leerarrangement twee stond in het teken van Leisure. Tijdens dit leerarrangement moest een bestaand concept van een bedrijf versterkt worden voor onze eigen mentaliteitsgroep, en visueel gepresenteerd worden. Tijdens dit blok hebben we gastlessen gekregen van o.a. Roy Grunewald die gespecialiseerd is, in Storytelling. Een belangrijk onderdeel van een concept. Daarnaast hebben we les gehad in conceptontwikkeling en over Vrije Tijd, wat dus Leisure betekent. Ook tijdens dit leerarrangement werd duidelijk wat Leisure bijdraagt aan de kwaliteit van leven van de mens. Dit keer waren er vijf opdrachtgevers namelijk:

Audax Textiel Museum
Fietsknooppunt
Festival Mundial
Culture Comedy Award
Safaripark de Beekse Bergen

Voor het versterken van deze concepten werd de klas in groepen verdeeld. En zo kreeg iedereen een andere opdracht gever. Mijn opdrachtgever was Festival Mundial.

Voordat we het bestaande concept konden gaan versterken moest eerst het concept van alle opdrachtgevers uitgebreid geanalyseerd worden. Voor elke opdrachtgever moesten we een duidelijk overzicht geven over bijv. de activiteiten, de achtergrondinformatie, doelgroep en natuurlijk wat heel belangrijk is voor het concept, de visie en missie van het bedrijf.

Het is van belang zelf de concepten te beleven, om er zo achter te komen hoe je het kan versterken. Dit is de beste manier om erachter te komen wat de sterke en zwakke punten zijn van het bedrijf, waar je op in kan spelen of waar juist aan gewerkt moet worden.
Bedrijven zoals: het Audax Textielmuseum, het Fietsknooppunt en Safaripark de Beekse Bergen hebben we ook bezocht. Daarbij hebben we gebruik gemaakt van het belevingsmodel van Goossens/Mazursky. Eerst moet er worden ingevuld wat je verwachtingen/kennis/ en/of ervaringen zijn (pre-exposure). Daarna moest er beschreven worden wat je eigen beleving was (exposure). En tenslotte of je eigen beleving werkelijk aansloot bij de verwachtingen die je van tevoren had (post-exposure).

Na aanleiding hiervan moesten er ideeën worden bedacht om het concept van je eigen opdrachtgever te versterken. Wat jammer was bij ons, is dat er niemand van Festival Mundial zelf is komen presenteren. Ook konden we het zelf niet ondervinden. Daarom moesten we heel veel informatie van internet af zien te halen, en onder de doelgroep hebben we interviews gehouden over eventuele verbeterpunten, van mensen die voorgaande jaren op festival Mundial zijn geweest.

Ook dit leerarrangement hebben we gebruik gemaakt van verschillende brainstormtechnieken.

Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om aan de slag te gaan met de millennium doelen waar Mundial al veel aan doet, maar deze nog onbekend zijn voor veel bezoekers.

Uiteindelijk moest deze concept versterking ook aan de opdrachtgever gepresenteerd worden. In ons geval was dit Christianne, omdat er dus niemand van Festival Mundial aanwezig was. Met behulp van Power Point hebben we een visuele presentatie gemaakt.

Advertisements
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: