Leerarrangement Health / #Uno.

HEALTH

Het eerste leerarrangement stond in het teken van Health. Tijdens dit leerarrangement moest er een trendreport gemaakt worden. Dit trendreport moesten bestaan uit algemene trends, en trends op het gebied van gezondheid. Daarnaast moesten we trends zoeken die gekoppeld konden worden aan de opdrachtgever. Alle trends moesten betrekking hebben op de doelgroep waarmee we dit leerarrangement mee aan de slag gingen: Generatie Einstein. Er waren vier opdrachtgever waarvoor een trendreport gemaakt moest worden.

GGZe
Fitland Helmond
Fontys Fit
VGZ

Elke opdrachtgever werd onderverdeeld onder kleine groepjes uit de klas. Daarmee ging je de trendanalyse maken.

De opdrachtgever die ik toegewezen kreeg was GGZe. Als eerste hebben we lessen gekregen op het gebied van Health. Ook kwamen er mensen uit het werkveld gastcolleges geven. Daardoor kreeg ik een beter inzicht van het begrip Health, en hoe belangrijk Health is voor de mensheid, voornamelijk voor de kwaliteit van leven. Omdat trends helemaal nieuw waren, heb ik les gekregen op dit gebied, wat zijn trends, en hoe ontwikkelen trends zich.

Hierna heb ik samen met mijn groep onderzocht wat GGZe doet, waar ze voor staan, en wat zij doen op het gebied van Health, en trends. Daarna zijn we op zoek gegaan naar actuele trends met betrekking tot onze mentaliteitsgroep, namelijk jongeren.

Het was een moeilijk proces, doordat alles nieuw was, en je niet goed wist waar je moest zoeken, en wat nou eigenlijk toepasbaar was ja/nee. Om dit duidelijker in beeld te brengen is het belangrijk om te gaan brainstormen. Bij onze opleiding is creativiteitsontwikkeling een belangrijk onderdeel.

Er hebben tijdens het eerste leerarrangement verschillende activiteiten plaats gevonden om je creativiteit te leren ontwikkelen waaronder een 2-daagse basis training creatief denken in Sint-Oedenrode. Tijdens deze 2 dagen heb ik nieuwe denktechnieken geleerd om creatief te leren denken. Ik heb basisvaardigheden aangeleerd om creatief te denken en creatieve divergentie-denk technieken om te komen tot ideeën, oplossingen en concepten. Ik heb kennis gemaakt met brainstormtechnieken en associatie technieken zoals kringassociatie en kettingassociatie door middel van verschillende opdrachten. Dit was niet alleen heel erg leerzaam maar ook erg leuk, en zo leerde ik ook mijn medestudenten beter kennen.

Elk leerarrangement duurt vijf weken. In de vijfde week is er de kennistoets, en de presentatie. Het uiteindelijke trendreport moest aan de opdrachtgever gepresenteerd worden. Met behulp van Power Point hebbe we een presentatie gemaakt. Tijdens de presentatie kwamen veel trends naar voren die hetzelfde waren, maar die voor de GGZe moeilijk waren om toe te passen. Al met al, heb ik veel geleerd dit leerarrangement, maar er waren nog aardig wat verbeterpunten!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

